حسین زارعان

کمیسیون صادرات نرم افزار و خدمات با حضور ریاست سازمان نصر کشور، رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

محمد باقر اثنی عشری ضمن تبریک تشکیل کمیسیون صادرات نرم افزار و خدمات گفت: «علی‌رغم اینکه اقتصاد کشور در سال گذشته رشد منفی‌ را تجربه کرد، طبق اعلام مرکز آمار ایران حوزه IT رشد اقتصادی مثبتی داشته است. همچنین برآورد می‌شود در سال آینده نیز این رشد مثبت ادامه پیدا کند.»

«از جمله مولفه‌هایی که در این رشد اقتصادی بسیار موثر است، توسعه صادرات است. صنعت IT که امروز به عنوان یک صنعت پیشروی اقتصادی در کشور مطرح است، سهم عمده‌ای از توسعه اشتغال را نیز عهده‌دار است.»

او با اشاره به اینکه مهمترین مسئله امروز صنعت IT تامین و حفظ نیروی انسانی متخصص است، درباره پتانسیل‌های این کمیسیون اظهار امیدواری کرد و گفت: «با توسعه صادرات و در نتیجه فراهم کردن درآمدهای بهتر می‌توان این مشکل را حل کرد. نظام صنفی رایانه‌ای یک سازمان کشوری است و فرصت‌های بسیار خوبی در استان‌های مرزی برای تبادلات بین المللی وجود دارد. یکی از مشکلاتی که بر سر راه توسعه صادرات داشته‌ایم، نگاه محلی به تولید و عدم استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی و خدماتی خارجی است. اکنون با استفاده از پتانسیل‌های موجود در این کمیسیون و همچنین استفاده از ظرفیت‌ها و ارتباطات نظام صنفی‌های استانی با کشورهای همسایه، به نتایج خوبی در این مسیر خواهیم رسید.»

حسین زارعان رییس کمیسیون، با برجسته کردن مواردی چون توجه به پیش‌کسوتان حوزه، تفکرات آنها و نیز تکیه بر خرد جمعی و سرعت در تصمیم‌گیری، در شرح برنامه‌های کمیسیون گفت: «تلاش کردیم که کمیسیون یک نهاد کاملا تخصصی باشد و تنها در زمینه صادرات نرم‌افزار و خدمات فعالیت کند. چند شاخص هم برای کمیسیون در نظر گرفتیم از جمله یک شاخص برای حضور موثر اعضای اصلی کمیسیون و یک شاخص برای ارتباط با هیئت مدیره سازمان. در ادامه هم نحوه بررسی و تقویت این موارد را با دقت بیشتری تدوین خواهیم کرد.»

در ادامه نیز، برخی دیگر از اعضای کمیسیون صادرات نرم افزار و خدمات به معرفی خود و فعالیت‌های صادراتی‌شان پرداختند.

منبع: سازمان نظام صنفی و رایانه ای تهران

درباره جواد فروتن راد