ایران و رومانی

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، ابوطالبی سفیر ایران در رومانی به دیدار اعضای کارگروه صادرات نرم‌افزار سازمان نظام صنفی آمد. او که برای تسهیل ارتباط و ایجاد تعاملات بهتر بین تولیدکنندگان نرم‌افزار ایرانی و صاحبان کسب و کار رومانیایی در سازمان نظام صنفی کشور آمده بود، در ابتدا به ارایه توضیحاتی درباره سوابق دیپلماتیک خود در آفریقا، آمریکای جنوبی و اروپا پرداخت.

حسین زارعان، عضو هیئت مدیره‌ی گروه شرکت های رایان نظم و رییس کارگروه صادرات نرم‌افزار نیز با تاکید بر اهمیت شبکه‌سازی و ارتباط‌آفرینی گفت:«برای صادرات ۷ زیربرنامه داریم که یکی از آنها تشکیل هاب صادراتی و استفاده از ظرفیت دولت و همچنین یاری گرفتن از ایرانیان مقیم خارج از کشور است. با بررسی‌هایی که انجام دادیم، شرق اروپا و به‌ویژه رومانی را برای صادرات در نظر گرفته‌ایم. اکنون برای ما تردیدی وجود ندارد که رومانی یک بازار خوب و پذیرا برای ظرفیت‌ها و خدمات و محصولات ما به حساب می‌آید. امیدواریم با کمک تجربه شما این کار به سرعت و سهولت بیشتر انجام بگیرد و نتایج آن برای کشور مفید باشد.

ابوطالبی با اشاره به سرعت رشد تکنولوژی در کشور گفت: در جهان امروز برای فناوری مکان معنا ندارد و اطلاعات و دانش در چند دقیقه از یک گوشه دنیا به یک گوشه دیگر منتقل می‌شود.در واقع اهمیت زمان بیش از موقعیت مکانی است. فراتر از صادرات خدمات محصولات، این مساله است که برای حضور پایدار باید نتورک و شبکه داشته باشیم. در فضای نتورک کسی رقیب و خطر برای کسی نیست، بلکه حضور بازیگران مختلف به هم‌افزایی برای بقای یکدیگر می‌انجامد.

حسین زارعان با تایید مفید بودن این تعامل اظهار کرد:«قدم اول ایجاد ارتباط و لینک در این کشور است. هدف ما این است که در ابتدا نیرو و خدمات تایید کنیم و به تدریج بتوانیم با آنها شریک شویم و کسب و کار بین‌المللی را به دست بگیریم. ضمن این که این تعامل به انتقال دانش به کشور هم کمک شایانی خواهد کرد.

منبع: سازمان نظام صنفی و رایانه ای تهران

درباره جواد فروتن راد